Powered By Blogger

Balatoni gyár

Amint közeledünk a Balatonhoz egyre jobban kezd zavarni valami, és aztán szép lassan már minden; minden felirat, és kiírás. Végestelen végig az összes szó német, illetve mostanság már talán osztrák is. Mókás volt, mikor egyik képzésen a Napsugár étteremben volt az étkezés, és majdnem egy órai keresgélés után kiderült, hogy ott van előttünk: Sonnenschein, hirdeti egy nagy tábla. Ehhez csak gratulálni tudok... Amint beléptünk az étterembe, egy kedves mosolygós fiú üdvözöl minket: Guten tag!!
Mereven nézek, pillanatokra vagyok attól, hogy elküldjem melegebb éghajlatra, mert mégis, a magyar tenger mellett, milyen dolog németül köszönteni valakit?! Én nem tudok németül; oroszul, angolul jól tudok, és mégis nevetséges, hogy nem igazodok ki semmin arrafelé. Értem én, hogy ők hozzák be a legtöbb hasznot, hogy mi magyarok nem vagyunk olyan gazdagok, de mégis, nekem ez elvi dolog, és van egy határ, ami már régen nem a normális helyen húzódik. Bosszantó ez az egész Balatonos dolog, hiszen lassan olcsóbb lesz a horvát tengerparthoz mennyi nyaralni, és az tengerpart... Ameddig a külföldiek bírják az itteni 500, 600 ft- os lángost, addig az árak emelkedni fognak, a magyarok meg fogyni. Nevetséges, hogy mennyire átalakult az ottani élet, igazodva az egyre több pénzt behozó külföldiek javára. Egy étteremben beszéljen a pincér 3 nyelven, hogy mindent megértsen, tudjon kommunikálni, de örülök, ha már magyarul tudnak, és megértik: Rántott húst akarok rizzsel!! Dühítő, hogy a sok demagóg magyar úgy utálja a külföldieket, szomszédokat, mert nem hajlandóak a magyar nyelvet használni, és mégis itthon is ugyanez folyik. Elvek, és pofonok...

1 megjegyzés:

Hakiao írta...

Sajnos igazad van, de ez max romlani fog, javulni nem... megszoksz vagy megszöksz...
én az utóbbit fogom :D